Sunday, October 3, 2010

'lazy sunday morning'

aku celik pagi agak awal hari ini. walaupun suasana ahad pagi mengundang untuk berintimasi dengan katil dan selimut dengan lebeh lama, aku memilih untuk bangun. bangun pun bukan nya dengan daya bersungguh-sungguh. cukup sekadar menghayun jari menekan butang play di macbook aku yang juga baru bangun dari lena.

alunan blues funk #49 - james gang mewarnai kemalasan pagi aku disertai bau segar basah rumput waktu pagi. air teh o kurang manis berasap buat cermin mata aku berkuap. aroma roti bakar menyucuk rongga hidung. nyata malas mendominasi diri. suara dari dalam perut menyanyi lagu nasik lemak beramai-ramai. roti bakar cuma bertahan menjadi alas perut selama lima minit. nak menapak ke gerai depan umah perlukan lebeh dari daya pagi ini.

malas masih mendominasi diri.

aku jenguk bilik kedap belakang dapur, tshirt kaler brown masih belum terusik. dye kaler oren maseh ada separuh botol. aku selak blok-blok lama. selang beberapa waktu, aku menatap hasil kerja. sarapan pagi hari ini di iringi statement cetak di dada. dengan senyum puas aku tapau beberapa bungkus nasik lemak walaupun makcik jual nasik lemak semacam tak endah depaan dada aku yang disusuli dengan bau dye warna yang 80peratus kering. aku pedulik haper.






1 comment: